Oamenii din publicitate isi contorsioneaza gandirea in sensuri uneori nebanuite. E aproape imposibil sa decriptezi, de exemplu, de unde a pornit povestea barbatului macho Norbert cumparator de electrocasnice Amica.
Ca de obicei, o reclama proasta trece neobservata, dar despre o reclama aberanta vorbeste toata lumea.
Se da un barbat care parca aduce putin cu Eric Roberts pe nume Norbert. Un barbat care este pus pe afaceri cu tot ce-i pica in mana: femei, masini sport sau masini de spalat.
Sexismul din publicitate a inceput sa fie cat de cat mascat acolo unde se poate - adica femeia-obiect-unealta apare totusi cu mai putina obstinatie decat acum cativa ani. "Amica" insa n-are nici o problema...
De ce nu au ales un personaj feminin pragmatic care sa aleaga intre un barbat burtos si chel (care sa faca business cu electrocasnice eventual) si un barbat gen Brad Pitt? Poate pentru ca barbatii sunt cei care fac creditele pentru electrocasnice desi nu ei sunt cei care le utilizeaza?
Sa analizam mesajul: Norbert a ales, dintre Gianina, o tipa exploziva, si Lili, o tipa casnica, pe cea de-a doua; dar dintre o masina de familie si una sport a ales-o pe cea sport ca sa poata fugi si cu Lili din cand in cand.
Concluzia: "Amica nu-i lauda moralitatea, dar ii felicita pragmatismul" lui Norbert. O serie de prejudecati in doar cateva fraze. Adica: pragmatismul e imoral, femeile sunt un fel de masini de spalat (sau invers), cititul e echivalent cu spalat si calcat (Lili citeste iar apoi gateste in spot) etc.
Ar fi indicata aparitia unui filmulet critic venit din zona societatii civile cu un grup de hoti care sparg depozitul respectivilor de la Amica si-i lasa fara masini de spalat, iar la sfarsit ramane de adaugat sloganul: "Amica nu le lauda moralitatea, dar le felicita pragmatismul"...
Oameni