Sufleurul e un om care conteaza enorm in economia unui spectacol. Nu atat in cadrul produsului final, la care asista spectatorii, cat mai ales in cadrul repetitiilor. Menirea lui e sa ajute la punerea Sufleurul e un om care conteaza enorm in economia unui spectacol. Nu atat in cadrul produsului final, la care asista spectatorii, cat mai ales in cadrul repetitiilor. Menirea lui e sa ajute la punerea pe roate a unei piese, la "nasterea copilului" care-i va entuziasma peste masura pe cei aflati in sala, in ziua reprezentatiei. Atunci cand spectacolul e gata de premiera, sufleurul aproape ca si-a incheiat misiunea. Sta in culise, la o masuta sau la o fereastra ce da spre scena, doar pentru siguranta actorilor. Ca ei sa-l vada si sa stie ca are cine sa-i ajute daca lucrurile nu merg asa cum ar trebui. Am aflat toate astea si am scapat de ideea generala cum ca "sufleurul e doar omul care sufla la spectacol" stand la taclale, pe o banca din fata intrarii actorilor, cu Liana Ornea, sufleur la Teatrul Bulandra.
"Sufli doar in caz de catastrofa majora"
Nu-ti trebuie prea mult timp sa-ti dai seama ca Liana e un om extrem de multumit de ceea ce face aici, la teatru. Radiaza, pur si simplu, atunci cand povesteste despre rolul ei la repetitii, despre marii actori cu care are norocul sa lucreze, despre cum anume se incheaga un spectacol. Dupa cum ea insasi povesteste, "in prima faza a repetitiilor, sufleurul trebuie sa fie foarte atent la text, la corecturile care se fac pe el. E ciudat spus "corecturi", dar asa se intampla, se modifica anumite cuvinte sau pasaje din textul de baza, in timpul repetitiilor, la inceput de tot. Sunt cuvinte carora actorilor nu le suna bine si pun sinonime... Si chiar asa e, nu suna bine in romana o anumita propozitie sau fraza si-atunci o intoarcem, o corectam... Propriu-zis, asta fac eu: stau cu textul in mana la repetitii si facem impr