Cea de-a treia editie a Festivalului Comediei Romanesti a presupus un maraton literar- teatral de o saptamana. George Mihaita a fost artizanul sau. de CLAUDIA DABOVEANU CULTURA/MASS-MEDIA 89... 89. Cristi Iacob si Gheorghe Visu, fierbinti dupa â89 Si a fost a treia editie a Festivalului Comediei Romanesti, "festCO". Cu onorabili oameni de stat la deschidere - Ministrul Culturii si Cultelor, Mona Musca - si la inchidere - premierul Calin Popescu Tariceanu.
Cu diplome de onoare si trofee marca Horatiu Malaele. Cu foarte multe altele, unele asteptate, altele inedite. Intre 9 si 16 aprilie, publicul bucurestean a fost martor, la Teatrul de Comedie, Teatrul Odeon, Teatrul "L.S. Bulandra" si Teatrul Foarte Mic la o desfasurare de forte artistice.
SELECTIE. Fie ca a fost vorba despre spectacole, lansari de carte in prezenta autorilor, dezbateri ori cluburi de lectura, toate aceste manifestari au pus in valoare creatia literara clasica si contemporana romaneasca. Juriul a fost foarte exigent si a avut si de ce. Exista - din pacate - destul de putina dramaturgie contemporana autohtona care se bucura de viziuni regizorale salutare. Dar selectia - din fericire - a adus in atentia publicului unele spectacole pe care altminteri i-ar fi fost foarte greu sau poate imposibil sa le vada. Ma refer la piesele prezentate de trupele teatrelor din provincie si la cele de teatru alternativ. Din punctul de vedere al spectatorului, intalnirea cu aceste din urma forme de expresie teatrala e o schimbare de optica pe termen scurt si lung. Oricum, o zgaltaiala. Facatorii si dascalii de teatru din Bucuresti ar trebui sa scape, poate, de complexele de superioritate, pentru ca sunt ceva probleme. La nivel de receptare, de creatie, de actori.
EVOLUTIE. Cine crede ca in arta nu exista evolutie se insala. Insusi faptul ca tot ce nu-i Capitala inseamna, in ochii unora, zo