Peste 280 de firme din intreaga tara s-au calificat pentru a prelua masinile casate de romani in cadrul programului de innoire a parcului national auto, in vreme ce alte 20 de firme, producatoare si importatoare de masini, au fost admise pentru a furniza masinile noi in baza avansului de la stat.Potrivit unui comunicat de presa Mediafax, Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor (MMGA) a anuntat, vineri, ca a ales firmele care vor participa la programul de innoire a parcului auto romanesc. Potrivit statisticii MMGA, la colectarea masinilor predate de romani la casat vor participa 282 de firme avand ca obiect de activitate colectarea deseurilor, majoritatea fiind filiale din tara ale REMAT. Dupa casarea masinilor (obligatoriu mai vechi de 12 ani), romanii vor stabili daca prima de 30 de milioane primita de la stat va constitui avans pentru o masina produsa in Romania sau pentru una importata de una dintre cele 20 de firme admise in proiect. Romanii vor avea de ales dintre modelele produse de uzinele Dacia Pitesti ori Daewoo Craiova si cele aduse de importatori, printre care se numara Opel, Nissan, Peugeot, Mitsubishi, Alfa Romeo, Ford, Volkswagen, dar si Maseratti. MMGA a publicat, in 15 februarie, pe site - ul institutiei, proiectul normelor metodologice de aplicare a programului de reinnoire a parcului national auto, acesta urmand a fi supus dezbaterii publice timp de aproximativ o luna. Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, a declarat ca MMGA asteapta propuneri pentru a opera eventuale modificari asupra textului normelor metodologice. Potrivit normelor metodologice de aplicare a ordonantei, intr-o prima faza, vor fi alese doar firmele producatoare si importatoare de masini. In schimbul participarii la program, aceste societati vor prezenta mai multe acte, mai ales pentru a face dovada ca si-au achitat toate taxele catre stat. In a doua faza a proiectului, dupa public