Cersetorul de la colt, batrana de la metrou, copilasul din intersectie. Acestia sunt, de regula, cei care ne atrag in primul rand atentia si cei care reprezinta, pana la urma, daca extrapolam lucrurile la nivelul tarii si al intregii "game" de donatori, cel mai raspandit model de responsabilitate sociala din Romania.
De unde acest comportament? Prima cauza este aceea a lipsei de incredere in campaniile de strangere de fonduri, sau, mai exact, in destinatia acestor bani. Si, in al doilea rand, o explicatie mai putin comoda pentru noi, ca romani: lipsa unei culturi care sa incurajeze aceste bune practici, "inmormantata" cu succes de dictatura comunista.
Exista insa si solutii pentru a-i ajuta pe cei in suferinta, fara a ne rispi eforturile, fiind si convinsi ca banii nostri sau ai companiei pe care o conducem chiar vor ajunge sa aduca o raza de speranta sau alinare in viata cuiva? Exista multe organizatii care pretind acest lucru, insa destul de putine sunt cele care o si pot dovedi. In randul celor din urma, putem inscrie United Way Romania, care a lansat in cadrul unui dineu campania de strangere de fonduri pentru anul 2005.
Ce ofera insa United Way Romania (UWRo), membru acreditat al mai cunoscutei United Way International din Statele Unite? Cel mai importrant lucru, credem noi, este garantia ca banii dumneavoastra sau ai companiei ajung la oameni care au cu adevarat nevoie de ei. UWRo poate face ceea ce nici un dirctor de companie, de banca sau un simplu om nu poate: supune unor exigente criterii de selectie toate cererile de finantare, din care le selecteaza pe cele care merita intr-adevar banii dvs.
In jurul acestei idei a fost, de altfel, organizat evenimentul de lansare, care a gazduit reprezentanti ai comunitatii de business si personalitati implicate activ in campanii sociale din Romania si de peste hotare: Excelenta Sa Tom Delare, amb