Compania Russian Busses, una dintre filialele grupului GAZ, a declarat, recent, ca intentioneaza sa infiinteze linii de asamblare pentru autobuzele sale in mai multe tari, prima dintre ele fiind Romania. Anul trecut, Russian Busses a vandut pe piata romaneasca primele 11 autobuze, la pretul de 715.000 de dolari.
In 2005, Russian Busses intentioneaza sa vanda intre 300 si 400 de autobuze. Autobuzele vor fi echipate cu motoare produse de compania americana Caterpillar.
Intentia Russian Busses de a intra in forta, in acest an, pe piata romaneasca a autobuzelor soseste intr-un moment nu foarte favorabil pentru productia autohtona. Astfel, AVAS a dispus, la sfarsitul anului trecut, lichidarea companiei Rocar. Liderul sindical de la Rocar, Constantin Lapadatescu, declara, luna trecuta, ca "lichidarea voluntara inseamna pentru Rocar un prim pas spre privatizare. Desi au existat niste scrisori de intentie ale unor societati - printre care si una din Moscova - interesate de Rocar, din cauza datoriilor de 22 milioane de dolari ale societatii, privatizarea a fost blocata".
GAZ domina piata ruseasca
Piata rusa de autobuze este una dintre cele mai mari din lume, vanzarile atingand cota de peste 100.000 de autobuze pe an. Parcul rusesc auto este in majoritate compus din autobuze de productie interna, dar situatia se va schimba in viitorul apropiat. In acest moment, transportul cu autobuze din Rusia preia 80 la suta din fluxul de pasageri la nivel urban, piata fiind dominata de singurul producator autohton, compania GAZ. Expertii sustin ca acest segment de piata isi va diminua cererea, autobuzele fiind inlocuite de microbuze. Si acest segment de piata este dominat de compania Russian Busses, care produce microbuze de sapte metri lungime, avand o cota de productie de 12.000 de unitati pe an.
O data cu decizia Guvernului rus de a red