Ultimele rezultate ale crash-testelor date publicitatii de catre organismul independent Euro NCAP confirma ca Renault se bucura intr-adevar de statutul "Best in class" in materie de siguranta. Megane II, Vel Satis si Espace IV se alatura modelului Laguna II in clubul exclusivist al automobilelor care au obtinut punctajul maxim de 5 stele.
Pentru protejarea ocupantilor in cazul unui impact, Renault mizeaza pe: deformarea programata a habitaclului si retinerea pasagerilor in scaune.
Caroserie "inteligent" pliabila, habitaclu rigid, sisteme centura/airbag-uri cat mai performante: aceste elemente constituie siguranta pasiva.
Un habitaclu cu dubla protectie
Oricine a vazut o masina desfigurata in urma unui accident, avand spatele si capota "armonica".
Ceea ce se vede este spectaculos, dar nu neaparat mortal. Desi poate parea curios, o masina sigura trebuie sa se deformeze in urma unui soc.
Renault lucreaza de mult timp la deformarea programata a caroseriei spate/fata. Motivul: aceasta trebuie sa absoarba violenta socului si nu ocupantii vehiculului.
Habitaclul, care are rolul unei celule de supravietuire, nu trebuie sa se deformeze. Pentru a rezuma: un vehicul sigur trebuie sa se plieze in partea din fata si cea din spate, dar sa pastreze rigid habitaclul.
De exemplu, in cazul unei ciocniri de un perete, produsa la o viteza de 50km/h, o "masina-tanc" se va deforma cu numai 10 cm, iar soferul (suferind un impact echivalent cu 100 de ori propria sa greutate), nu va supravietui.
In cazul unei masini cu "arhitectura absorbanta", capabila de o deformare de pana la 80 de cm, soferul va suferi numai o cincime din forta de impact.
Protejarea ocupantilor in habitaclu
Al doilea aspect privind siguranta, in continua perfectionare la Renault, este dispozitivul de protectie a habitaclului i