Metrorex a primit oferte de creditare din partea a sase banci pentru o finantare de 80 mil. euro, corespunzatoare acoperii anilor de executie II si III din contractul de mentenanta pe 15 ani incheiat cu francezii de la Alstom.
Metrorex a semnat la finele lui 2003 la Paris un contract de 240 milioane euro in vederea externalizarii catre Alstom a serviciilor de mentenanta pentru trenurile de metrou si a celor 1.248 de angajati angrenati in activitatile respective. Firma franceza s-a angajat sa asigure intretinerea intregului parc pe o perioada de 15 ani.
"BNP Paribas, consortiul format din bancile BRD Societe Generale - HVB, DF Deutsche FourFait, Raiffeisen Bank si Deutsche Bank, a depus oferte, care acum sunt in analiza noastra. Rezultatul licitatiei va fi anuntat pana la finele acestei luni. Cererea noastra de oferta vizeaza contractarea finantarii necesare in 2005 si 2006, adica anii II si III din contractul cu Alstom", afirma oficialii Metrorex.
Finantarea nu beneficiaza de garantii de stat, dar va fi insotita de o scrisoare de confort din partea Finantelor.
Oficialii Metrorex nu au precizat in cererea de oferta adresata bancilor care este perioada de gratie solicitata pentru acordarea finantarii.
In primul an de contract, Metrorex a obtinut o finantare cu o valoare totala de circa 34 milioane euro.
Finantarea pe care Metrorex Bucuresti cauta sa o contracteze este printre cele mai mari scoase pe piata in primavara acestui an, in conditiile in care statul a renuntat sa mai angajeze garantii pentru creditele contractate de companiile din subordine. Acordul cu Alstom prevede asigurarea mentenantei pentru aproximativ 251 de rame de metrou fabricate la Astra Arad si 18 trenuri noi produse de firma canadiana Bombardier.
Alstom a fost selectata pentru acest proiect in urma unei licitat