Dintr-o companie mica si necunoscuta, acum sase ani, cu sediul la Timisoara, Carpatair se transforma treptat intr-un operator regional, evolutia sa in ultimii doi ani fiind de-a dreptul spectaculoasa. 13 aprilie a fost o zi cu ghinion pentru aeroportul din Arad. Compania Tarom a anuntat ca renunta la cursa Bucuresti-Arad, din cauza traficului scazut.
La cateva zile, Carpatair informa deja agentiile de turism ca pot vinde bilete pe aceeasi ruta, insa emise de operatorul din Timisoara. Cu alte cuvinte, o ruta declarata neprofitabila pentru transportatorul national poate aduce venituri in conturile Carpatair, care va avea aici cinci zboruri pe saptamana.
Cum este posibil acest lucru? „Tarom opera cu avion de 48 de locuri, noi vom avea un Saab de 33 locuri. Cursa Tarom avea oprire la Tg. Mures sau la Sibiu, asa ca facea doua ore pana la Bucuresti, pe cand cursa noastra e directa si face doar o ora", explica Paula Ardelean, director de marketing si vanzari la Carpatair.
La intrebarea de ce nu mai opereaza la Arad, reprezentantii transportatorului national au raspuns ca: „Tarom a renuntat la ruta Bucuresti-Arad din cauza traficului scazut, preferand sa introduca a patra frecventa zilnica pe ruta Bucuresti-Timisoara". Iar Arad nu este singurul exemplu de acest gen.
Saptamana trecuta, compania a anuntat ca va incepe sa opereze pe aeroportul din Targu-Mures, cu sase curse pe saptamana spre Germania si Italia, via Timisoara. Asta in timp ce Tarom are doar trei curse si acelea mentinute mai degraba din ratiuni politice.
In urma cu o luna, Carpatair a decis sa lege Constanta de destinatiile pe care le opereaza in Italia si Germania, zborurile urmand sa aiba escala la Timisoara, iar in sezonul estival Constanta - Timisoara va fi operata ca ruta interna.
„Avem deja cereri de la agentiile de turism pentru pachet