Presa cotidiana a dezvaluit un lucru banuit de multi dintre iubitorii de teatru. In anul 2005, Matei Visniec este dramaturgul roman cel mai jucat in Romania. Piesele sale sint reprezentate pe sapte scene si au adunat deja 13.000
de spectatori. Saptamina trecuta, Matei Visniec a asistat la doua din spectacolele sale de succes: Mansarda la Paris cu vedere spre moarte (regia Radu Afrim, Teatrul National din Cluj) si Hotel Europa complet (regia Serban Puiu, Teatrul National din Craiova). Cele doua piese au fost publicate in cel mai recent volum aparut in Romania: Mansarda la Paris cu vedere spre moarte (Editura Paralela 45, 2005) si lansat in deschiderea Festivalului Comediei Romanesti, organizat de Teatrul de Comedie. In piesa care da titlul volumului, Emil Cioran este personaj. Despre Franta si Romania, despre Cioran, Cehov si Meyerhold, despre Iugoslavia, despre Bucovina natala, am discutat cu Matei Visniec, nascut in 1956 la Radauti, dramaturg roman stabilit la Paris de aproape 20 de ani, ziarist la redactia in limba romana a Radio France Internationale.
De cite ori reveniti in Romania?
O, vin des. Cel putin o data pe an vin in vacanta cu familia mea si plec la Radauti, unde am parinti, unde am o superba casa, a parintilor mei. Nu-i prea mare, dar e inconjurata de gradina de flori, de gradina de zarzavat. E o curte cu gaini si pisici si fetita mea de noua ani e efectiv convinsa ca acolo e paradisul pe pamint.
Va este mai drag sa faceti vacantele in Romania decit pe Coasta de Azur?
Ne impartim. Dorinta de a vizita lumea este vie in continuare. Mergem si in alte zone care ne plac, dar cel putin o data pe an ajungem in Bucovina. Pentru noi, vacanta in Bucovina este o lege si un obicei pentru ca am acolo parinti, prieteni, radacini. Iar la Bucuresti sau in alte orase ale tarii mi se intimpla sa vin mult mai des, pentru ca acol