Dealerii auto au semnat deja contracte cu Administratia Fondului de Mediu pentru masinile care vor fi achizitionate prin programul de reciclare a rablelor. Cele mai multe masini vor fi puse la bataie de Dacia.
de CATALIN FAINISI AUTO Incepeti odata!
BENEFICIU. Dacia Logan detine aproape o treime din contractele cu AFM, cu peste 4.400 de unitati puse la bataie Desi au intarziat cu inca o saptamana inceperea programului de stimulare a innoirii parcului auto, reprezentantii Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM) au stabilit cuantumul de masini pentru fiecare dealer.
Conform uneia dintre Legile lui Murphy, orice incepe prost se termina si mai prost! Administratia Fondului pentru Mediu (AMF) trebuia sa demareze programul de schimbare a "rablelor" cu masini noi inca de la 1 aprilie, dar problemele birocratice au intarziat procedura cu doua saptamani.
INTARZIERE. La mijlocul lunii, desi au reusit sa stabileasca numarul vanzatorilor de masini noi inclusi in program, reprezentantii statului au decis ca actiunea sa fie amanata cu inca o saptamana. Motivul: nu au fost semnate protocoalele cu producatorii si importatorii. Se pare insa ca la 27 aprilie va incepe actiunea care presupune acordarea unei subventii de 450 de miliarde de lei, in schimbul a 15.000 de masini mai vechi de 12 ani, care vor fi casate si considerate avans pentru unele noi.
NEINTELEGERI. Multi dintre dealerii admisi in cadrul acestui program nu stiu inca daca va reusi sa stabileasca o colaborare eficienta cu AFM, unii dintre acestia apeland la reprezentantii presei pentru a afla ultimele informatii cu privire la subiect. Unii dintre acestia au semnat deja protocoalele cu statul, altii au fost insa amanati pentru sfarsitul acestei saptamani sau pentru inceputul celei viitoare. Cei de la Dacia si-au pus deja semnatura pe contracte, cei de la Daewoo inca as