Lansata in luna martie, consola portabila Nintendo DS se dovedeste un succes, peste 500.000 de unitati fiind vandute in mai putin de o luna. Consola inglobeaza doua ecrane, control vocal, functie touchpad si are toate sansele sa redefineasca modul in care privim jocurile. Primul lucrul pe care il observi la Nintendo DS este faptul ca e un pic cam mare.
Chiar daca este o consola portabila, nu incape in buzunarul de la pantaloni. Un ghiozdan sau o servieta se poate dovedi foarte folositoare, daca nu vreti ca Nintendo DS sa para incomoda. Dimesiunile sunt explicabile atunci cand deschizi consola. Nintendo DS are doua ecrane color, cu o diagonala de trei inci si o rezolutie de 256 x 192 pixeli.
Singura diferenta intre cele doua ecrane este ca cel de jos are functii de touchpad, similar unui PDA. La ce bun doua ecrane? In primul ecran se desfasoara toata actiunea jocului, iar ecranul de jos ofera informatii despre joc (harta, arme, statistici). In plus, cel de-al doilea ecran se justifica in special la jocurile 3D.
E foarte dificil, daca nu imposibil, sa controlezi un personaj intr-un mediu 3D doar din butoane. Folosirea stylus-ul pe ecran inlocuieste cu succes mouse-ul sau joystick-ul unui calculator obisnuit. Mai mult, se poate folosi direct degetul, insa controlul nu este atat de precis.
La inceput, pare destul de dificil sa tii consola intr-o mana si sa apesi pe butoane in timp ce, cu cealalta mana, folosesti stylus-ul. De multe ori te incurci in degete, dar cu putin exercitiu, problema poate fi depasita. Grafica afisata de cele doua ecrane este buna si, pe alocuri, impresionanta.
Pe langa suportul 3D, consola suporta efecte de ceata si transparenta, asemanatoare celor de la jocurile de pe console fixe sau PC-uri. Insa, pentru a putea vedea ceva pe cele doua ecrane, consola trebuie privita direct. Din punctul