Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC) a facut public, ieri, un studiu efectuat pentru a stabili cuantumul in care utilizatorii serviciilor de comunicatii electronice isi cunosc drepturile legale. Studiul a fost realizat pe un esantion de 1.100 persoane fizice (800 dintre acestea provenind din mediul urban) si 600 de companii, reprezentative la nivel national.
In ceea ce priveste persoanele fizice, potrivit statisticilor, pentru o populatie de 21,6 milioane de locuitori organizata in 7,3 milioane de gospodarii exista pe piata 61 de furnizori de servicii de telefonie fixa, 4 de telefonie mobila si 515 furnizori de Internet.
La mijlocul anului trecut existau 4,3 milioane de abonamente in reteaua de telefonie fixa (dintre care 66.990 asigurate de furnizori alternativi), 10,2 milioane in retelele mobile si 980.364 de conexiuni de Internet.
Studiul a demonstrat ca peste jumatate din utilizatorii de servicii de telefonie fixa si Internet nu isi cunosc drepturile, procentul scazand in cazul utilizatorilor de servicii de telefonie mobila.
Un procent destul de ridicat nu face uz de drepturile care decurg din achizitionarea pachetelor de abonamente, 92,8 la suta neapeland la nici o institutie publica pentru a rezolva problemele legate de calitatea serviciilor primite.
Majoritatea utilizatorilor persoane fizice isi aleg furnizorul de telefonie fixa in functie de numarul de minute incluse in abonament, de modul de tarifare, de valoarea taxei de instalare si de timpul necesar instalarii.
Una dintre principalele probleme care apar in alegerea unui furnizor de servicii de telefonie este lipsa informatiilor despre drepturile pe care le au, despre shimbarile de tarife sau ofertele pe care le lanseaza. Peste jumatate din cei chestionati prefera sa fie informati prin posta, desi procentele au fost la fel de mari si in ceea ce