In timp ce majoritatea producatorilor de textile din Europa si Statele Unite ale Americii se lupta sa reziste valului de importuri de produse chinezesti, industria scotiana producatoare de casmir se reorienteaza asupra consumatorilor chinezi, relateaza CNN.
Peter Scott, compania producatoare de lenjerie intima si echipamente pentru jucatorii de golf, se lanseaza pe piata bunurilor de lux din China. Compania scotiana cu o vechime de 127 de ani in industria tricotajelor va incheia un contract de licenta cu o firma din Shanghai. Prin acest acord compania din Shanghai va avea dreptul sa produca si sa comercializeze tricotaje sub marca Peter Scott in China. Prin aceasta masura ei spera sa-si creasca valoarea exporturilor, afectata momentan de ridicarea cotelor la export de catre Organizatia Mondiala a Comertului.
"Este o altfel de metoda de a combate acesta explozie a exporturilor de textile din China, dar speram sa fie una profitabila", a declarat directorul Peter Scott, Nick Bannerman.
El estimeaza ca pana in 2010 compania scotiana ar putea castiga 935.000 de dolari (729.000 de euro) din acordarea de licente de productie si vanzare.
Firma scotiana de tricotaje a incheiat anul trecut un contract cu compania Shanghai Spring Bamboo Enterprise Development Company Limited, prin care aceasta din urma are dreptul sa realizeze produse tricotate si sa le vanda sub marca Peter Scott in sute de magazine din China.
"Si daca acestia vor reusi sa transforme aceasta afacere intr-una de succes, vom deveni un brand important pe piata asiatica a produselor de lux fara sa cheltuim nimic, asta e partea cea mai frumoasa", a declarat Nick Bannerman.
Fabricile scotiene de produse din casmir functioneaza inca din secolul al XIX-lea si produsele lor se regasesc in creatiile de moda si la jucatorii de golf din lumea intreag