?M-am gindit ca, fiind unice, elevii pot afla subiectele din alte judete. Scopul principal al testarii a fost insa acela de a-i obisnui pe elevi cu atmosfera de examen si a vedea problemele organizatorice. Elevii care au invatat dupa subiectele pe care le-au aflat de pe Internet sau de la prieteni nu au facut decit sa-si fure singuri caciula?, spune Mirela Berza, inspectorul scolar general adjunct al ISJ Bacau. Singurii pentru care simularea s-a apropiat de conditiile desfasurarii examenului propriu-zis au fost elevii de la scolile din mediul rural, care nu au Internet si unde vestile ajung ceva mai greu. (Florin Barbu)
Ministerul arunca vina pe elevi
Serviciul National de Evaluare si Examinare (SNEE) din Ministerul Educatiei si Cercetarii a elaborat, in acest an, cite doua seturi de subiecte pentru simularea bacalaureatului, respectiv a testarilor nationale. ?Subiectele au fost transmise inspectoratelor pe Internet, parolate, iar fiecare inspectorat a primit parola cu o zi inainte de simularea din judetul respectiv. Daca elevii din judete diferite s-au apucat sa comunice intre ei, la telefon, sa le afiseze pe Internet sau sa le discute pe chat nu mai este problema mea, ci a lor?, ne-a declarat Adrian Stoica, directorul SNEE. ?Trebuie sa intelegem ca nu este voba de un examen, ci de o simulare. Daca era examen, aflarea subiectelor ar fi fost o catastrofa. Dar simularea era facuta in primul rind pentru a veni in ajutorul lor, al elevilor, pentru ca ei sa-si poata verifica cunostintele. Era propriul lor interes sa vada cit de bine fac fata examenului. Daca au stiut subiectele dinainte, ce rost a avut sa se mai duca la simulare? Puteau sa stea acasa si sa le rezolve. Probabil au vrut sa se laude cu notele sau sa-i impresioneze pe parinti??, a mai adaugat directorul SNEE. (Ana-Maria Vieru)
De luni, vor fi alte subiecte
Elevii care vor