Cei mai multi creatori de moda de pe la noi au inceput afacerea cu un singur angajat: ei insisi. Intre timp s-au extins, si-au angajat oameni, si-au deschis magazine si incearca sa se impuna peste hotare. de CATALINA IANCU, SIMONA ECOVOIU MONDEN RASFATAT. Catalin Botezatu a fost ales de opt ori "Creatorul anului" Creatoarea a ajuns sa se confunde cu firma si invers, asa se face ca multa lume ii spune... "doamna Ellis". Este vorba despre Elena Laslean, designerul care face rochii, dar se imbraca in pantaloni (de cele mai multe ori). Eli, cum ii spun prietenii, a lucrat pe post de contabila la fabrica de confectii din Arad si a intrat in lumea modei in 1991. Prima colectie a cusut-o cu mana ei si a prezentat-o cu ocazia unui eveniment sportiv, creatiile fiind pentru copii si adolescenti. Au defilat colegii de joaca ai lui Marius, baiatul ei, care avea pe atunci 8 ani. Acum Eli are 50 de angajati si cinci magazine: in Bucuresti, Timisoara, Craiova, Arad si unul in Germania. Clienti fideli, si inca de multi ani, sunt Angela Similea, Madalina Manole, Alessandra Stoicescu, Gabriela Vranceanu Firea, Raluca Moianu, Laura Badea sau Monica Iagar. Eli lanseaza cam doua colectii pe an si se adreseaza femeii de succes, pasionata de cariera. Cat investeste intr-o colectie? "Depinde. Niciodata nu e la fel. Uneori si zece mii de euro". Are si colectii pret-a-porter, care sunt, bineinteles, mai accesibile, dar si linii haut-couture, destinate persoanelor cu un buget mai consistent.
DE LUX. In 1983, Mihai Albu lucra pentru fondul plastic. De design pentru incaltaminte s-a apucat dupa 1990. A inceput cu trei angajati, iar acum a ajuns la 50. Are trei magazine, toate in centrul Bucurestiului si se poate lauda cu trei tipuri de colectii. Prima, o linie pentru magazin, o a doua - comerciala si a treia linia "Mihai Albu" pentru podium. "In magazin, o pereche de pantofi costa