Romanii isi pot de-acum vinde imobilul sau terenul eliminand cateva drumuri si bani cheltuiti. in urma intrarii in vigoare a sistemului unic de inregistrare a proprietatii, notarii publici vor putea elibera extrase de carte funciara, astfel incat proprietarii nu vor mai fi nevoiti sa apeleze la intermediari.
Noul sistem unic de inregistrare a proprietatii nu elimina insa obligatia proprietarilor de a efectua documentatia cadastrala. Aceasta se face insa o singura data pentru un imobil.
Notarul Mihai Atanasoaei, membru in Camera Notarilor Publici Bucuresti, precizeaza care sunt pasii ce trebuie urmati de un proprietar pentru obtinerea unui extras de carte funciara in cazul in care urmeaza sa incheie o afacere imobiliara: * Proprietarul va trebui sa se prezinte la un birou notarial in vederea intocmirii si semnarii cererii de extras, pe care notarul public o va inainta Oficiului
de Cadastru si Publicitate Imobiliara. Cererea trebuie sa fie insotita de originalele sau copiile legalizate ale actelor de proprietate asupra imobilului, precum si de copia dupa incheierea de intabulare pe numele proprietarului solicitant. Taxa eliberarii unui extras de carte funciara este de 150.000 lei.
* Extrasele se vor elibera in termen de 2-3 zile de la depunerea cererii, de catre biroul notarial care le-a solicitat si au o valabilitate de 5 zile de la data depunerii cererii, cu mentiunea ca pot fi folosite doar de biroul notarial solicitat. in aceasta perioada de cinci zile, cartea funciara al carei extras se cere se indisponibilizeaza.
Este bine sa stiti ca pentru vanzarea unui imobil aveti nevoie la notar, in afara actelor de proprietate si acest extras de carte funciara, de urmatoarele documente: * certificat fiscal (se elibereaza de catre Directia buget local a primariei pe raza careia se afla imobilul si reprezinta dovada