Iptana si Search Corporation, desemnate de fostul Guvern drept societatile care vor proiecta autostrada "Bechtel", ar putea incasa dintr-o lovitura 42 de milioane de euro din cea mai mare lucrare de infrastructura desfasurata vreodata in Ardeal.
In spatele firmelor mentionate se afla un singur nume, cel al afaceristului Michael Stanciu, romanul care s-a intors din SUA "la porunca lui Dumnezeu" pentru a lua in piept "Golgota Romaniei. Doar ca, drumul suferintei a devenit unul plin de succese, avand in vedere bogatia de contracte pe bani publici.
GAZETA de Cluj dezvaluie cititorilor aspecte inedite privind legaturile celor doua societati castigatoare cu nume importante din fostul FSN, actualmente PSD.
Controversatul proiect al autostrazii Bors-Brasov a adunat in jurul lui o pleiada de societati, de la corporatii pana la firme de apartament infiintate in graba pentru a prinde un contract cu Bechtel. Intre "pionii" Bechtel se numara Iptana si Search Corporation, in calitate de proiectanti ai viitoarei autostrazi.
Contractul este estimat la suma de 42 milioane euro, adica o felie generoasa pentru societatile angajate in vederea proiectarii.
Mesia Michael
Michael Stanciu este director general la Search Corporation SRL, companie care a fost actionar unic la Iptana SA.
Societatea Iptana SA (Institutul de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene) a fost in timpul comunismului societatea de proiectare a Ministerului Transporturilor, iar in 1991 a devenit Iptana – Search, firma mixta romana americana in care capitalul american reprezenta 51%.
Michael Stanciu relata intr-un interviu acordat unei publicatii cu caracter monden modul in care a intrat in actionariatul Iptana: "L-am