Statul reia, pentru a cincea oara, procesul de privatizare a societatii Electroputere Craiova, potentialii investitori interesati de preluarea pachetului de actiuni reprezentand 62,8 la suta din capitalul social avand posibilitatea sa depuna scrisori de intentie pana la data de 6 mai la sediul AVAS.
Premierul Calin Popescu Tariceanu declara, la inceputul lunii aprilie, ca grupul german Siemens ar putea fi interesat exclusiv de preluarea diviziei de locomotive a uzinei.
Alaturi de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), alti actionari detin 37,2 la suta din capitalul social al producatorului de motoare, generatoare si transformatoare electrice.
Conducerea Electroputere estimeaza ca societatea va trece pe profit in acest an, dupa ce in 2004 a inregistrat pierderi de peste 131 miliarde de lei.
Teoria nehotararii la romani
Dupa patru esecuri care au urmat tot atatea tentative de privatizare, cea mai mare societate din portofoliul AVAS este pe cale sa incerce, a cincea oara, sa gaseasca un cumparator interesat de pachetul sau majoritar de actiuni.
Prima incercare de privatizare a avut loc in martie 2001, cand dintre ofertele pentru preluarea companiei (General Motors, Asociatia Salariatilor ELPAS si Compania de Transport Feroviar Bucuresti) a fost selectata cea a Asociatiei Salariatilor.
Incercarea a esuat, autoritatile motivand ca salariatii nu dispun de suficiente fonduri pentru investitii.
General Motors si KEG Romania au castigat la a doua incercare de privatizare, insa s-a renuntat, din nou, la finalizare, intrucat oferta nu a corespuns exigentelor statului.
In iunie 2003, privatizarea Electroputere Craiova a fost incercata pentru a treia oara.
De aceasta data, s-a decis revocarea ofertei de vanzare a actiunilor detinute de fostul APAPS in cadrul companiei.
S-a vorb