Cursa aderarii costa regiile milioane de euro
Aderarea la Uniunea Europeana va fi costisitoare pentru Regia Autonoma de Transport Public (RATP) care, spre deosebire de alte institutii din administratie, va trebui sa investeasca mult, in timp ce are posibilitati reduse sa acceseze fonduri europene.
Astfel, normativele europene presupun o serie de reglementari in domeniul noxelor si al poluarii fonice, la care regia nu se poate alinia fara investitii de mimim 12 milioane de euro. „Ca sa indepartam poluarea sonica sint necesare reparatii capitale in calea de rulare, unde trebuie sa refacem 34 de kilometri. S-a facut anul trecut o licitatie fara rezultat.
Noi estimaseram investitia la 12 milioane de euro, dar firmele participante la licitatie au cerut dublu. Ca atare, in prima faza s-a renuntat si se cauta alternative", a declarat Adrian Mihai, purtator de cuvint la RATP.
Totodata, acesta a afirmat ca la trecerea peste calea de rulare in intersectii ar trebui folosit un material cauciucat extradur, extrem de costisitor, menit, de altfel, sa diminueze zgomotul.
Insa oficialul RATP sustine ca metoda abia a inceput sa fie folosita in tarile UE si ca, probabil, in Romania nu va fi impusa in viitorul apropiat.
"Vor fi restrictii la numarul calatorilor dintr-un mijloc de transport. Achizitionarea celor 50 de autobuze, toate avind Euro 3, este o masura pe care o luam din timp, pentru a ne conforma standardelor UE. Vor fi facute investitii si in dispecerizarea traficului. La capitolul noxe stam relativ bine, deoarece in mare parte transportul va fi in continuare electrificat", a subliniat Adrian Mihai.
100 milioane de euro in reteaua de canalizare
Ioan Toma, directorul RAJAC, considera ca sac