Mircea Miclea, ministrul Educatiei si Cercetarii, prezinta modificarea si criteriile ciclurilor invatamantului superior: 3+2+2 (licenta, masterat, doctorat)
de LAVINIA BETEA INTERVIU
CONVINGERI. Universitatile bune vor fi cele cu merite in cercetarea stiintifica, declara ministrul In lista afisata in holul cabinetului ministrului se afla predecesorii ce-au indeplinit aceasta functie de la infiintarea Ministerului Invatamantului si pana in prezent. Printre ei, actualul ministru este singurul psiholog.
Jurnalul National: O schimbare incontestabila in raportul trecut comunist-prezent este extensia invatamantului superior. Nu cumva este si aceasta o remanenta a trecutului? Inainte de 1989 a intra la facultate insemna reusita in viata. Intelectualul - reprezentat si ca "omul cu mapa" - era atunci cineva care beneficiaza de prestigiu, oarecum subventionat de muncitorii si taranii care muncesc mai din greu. Nu cumva goana de-acum dupa diplome universitare se alimenteaza din aceste viziuni derivate din ideologia trecutului? Mircea Miclea: O tendinta de masificare a invatamantului superior se intalneste peste tot in lume dupa â90. In unele locuri a inceput dupa â85. Pe de alta parte, e adevarat ca mai ales in primii ani dupa â89 a fost aceasta idee - pe care au mostenit-o copiii de la parintii lor - ca, daca faci o facultate, dintr-o data, poti sa muncesti mai putin sau sa fii domn. Acum insa avem nevoie atat de un invatamant masificat, la nivelul primului ciclu de invatamant - ciclul de licenta, cat si de un invatamant elitist, la nivel de masterat. Pana in acest an, cam cati studenti intrau in facultate atatia ieseau.
La masterat se face specializarea
Ce va fi licenta si ce masteratul? Acum, dupa ce am luat decizia de implementare a procesului Bologna, s-a segmentat sistemul universitar in doua cicluri. Cel d