La doar doua zile de la demararea programului "Bani pentru rable", unii producatori de autoturisme si-au epuizat cotele repartizate de Administratia Fondului de Mediu. Ieri, la ora 12, la magazinul de La doar doua zile de la demararea programului "Bani pentru rable", unii producatori de autoturisme si-au epuizat cotele repartizate de Administratia Fondului de Mediu. Ieri, la ora 12, la magazinul de prezentare de pe Calea Floreasca, nu mai era nimic de impartit. Afara, doar cativa batrani se rezemeau de geam si isi notau pe o foaie de hartie conditiile de intrare in program. Cam tarziu. inauntru, cei fericiti ca au apucat un loc pe lista isi aranjau ultimele acte inainte de a merge cu rabla la REMAT. "A ta cati ani avea?", il intreaba un cumparator pe altul. "A mea? 14", vine prompt raspunsul. "Era inca buna. A mea avea 20 de ani", concluzioneaza viitorul proprietar de masina noua, dandu-ti impresia ca nu vorbesc de automobile, ci despre membri ai familiei. "Mi-am luat doua zile libere de la serviciu. Luni am venit sa ma inscriu pe lista si ieri pe la sapte dimineata am fost sa-mi duc masina la REMAT", ne spune un alt barbat. incepand de luni dimineata, cateva sute de persoane au luat cu asalt show-room-ul. Dupa cum ne-a declarat unul dintre vanzatori, nu mai este nici o sansa ca un potential cumparator sa mai gaseasca in alte magazine masini de vanzare in programul de innoire a parcului auto. Reprezentantii Dacia ne-au spus ca, numai in doua zile, s-au acordat, in toata tara, 2.400 de note de acceptare.
Romanii se despart de masinile vechi plangand
De la producatorul sau importatorul de masini, drumul continua la REMAT. in Bucuresti sunt trei astfel de firme care au fost acceptate sa caseze masinile mai vechi de 12 ani. Cel mai mare are 24 de hectare si se afla in Berceni, pe soseaua de centura. La poarta stau aliniate vreo 15 masini, iar proprietarii