Restul primelor de 30 de milioane de lei, impartite celorlalti producatori si dealeri dupa alte criterii decat cele ale vanzarilor. Daewoo Romania, la care statul este actionar, primeste subventii mai mici decat Skoda si Audi, si de doua ori mai mari decat Citroën
Mai mult de jumatate din cele 15.000 de autoturisme care vor fi distribuite prin programul de innoire a parcului auto vor fi masini Dacia, cota alocata acestei marci fiind aproape dubla fata de cat se convenise initial. Modul de repartizare ales de Autoritatea Fondului de Mediu (AFM) este cel putin ciudat. Astfel, in mod normal ar fi trebuit folosite procentele vanzarilor de anul trecut puse la punct de APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule). Responsabilii AFM au declarat ca au luat ca baza procentele din totalul autoturismelor inmatriculate.
Directorul Autoritatii Fondului pentru Mediu (AFM) a explicat ca in cadrul programului de innoire a parcului auto, nu numai Dacia a primit o cota dubla. "Cota de masini necontractate s-a redistribuit tuturor producatorilor validati, nu numai Daciei". Seful AFM a mai justificat si de ce producatorului "Automobile Daewoo" ii vor fi distribuite 809 autoturisme. "Pentru ca atat i s-a repartizat. S-a aplicat coeficientul din lege. Mai exact, numarul de masini distribuite catre Daewoo a rezultat dupa ce s-a facut o medie intre numarul de masini inscrise si numarul de masini aprobate de noi", a precizat Mihai Toti, care a cerut sa mai adauge ca "pentru o deplina transparenta, la Comitetul de Avizare au fost invitati si membrii APIA, care nu au avut nimic de obiectat", ne-a declarat in final Toti. In fine, Toti a aratat ca nu s-au luat in considerare statisticile APIA pe anul 2004.
Trei metode de calcul
Astfel s-a ajuns in situatia in care Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor (MMGA) informa ca 8.091