Concurenta dintre institutiile de credit se indreapta spre apogeu. Pentru a ajunge la clientii persoane fizice, bancile au apelat la lanturile de magazine, iar, mai nou, Posta Romana este curtata de cel putin trei banci care vor sa-si extinda reteaua de retail.
„In ultimul timp, bancile cauta diverse modalitati de cucerire de cote de piata, in special pe segmentul de persoane fizice: de la solutii electronice (Internet Banking, ATM etc.) pana la preluari de banci care detin un numar mare de sucursale, sau parteneriate de genul celor incheiate cu Posta Romana", apreciaza Dragos Cabat, analist financiar.
Intr-adevar, lichiditatea de pe piata bancara din acest an determina bancile, pana nu demult specializate doar pe segmentul de corporate (mari companii), sa atace sectorul de retail, aflat in plina dezvoltare. Totusi, pentru a putea deveni competitive pe retail, bancile au nevoie de o mare retea de distributie a produselor, fie ca este vorba de credite, fie de depozite sau carduri.
Cele mai mari retele de unitati bancare sunt detinute la ora actuala de CEC, cu 1.405 oficii, si BCR, cu 317. Spre sfarsitul anului 2003, Raiffeisen Bank, proaspat intrata pe piata romaneasca, a incheiat un acord cadru cu Posta Romana pentru plata facturilor la diverse utilitati.Trebuie mentionat ca reteaua de oficii postale este de 7.100, din care 1.100 informatizate.
In 2005, Raiffeisen Banca pentru Locuinte incheie la randul sau un parteneriat cu Posta pentru vanzarea de contracte de economisire-creditare prin oficiile postale. La ora actuala insa, o serie de banci, gen Raiffeisen Bank, Unicredit, Citibank etc. sunt in negocieri cu Posta Romana pentru realizarea de astfel de parteneriate.
Mai mult, chiar societatile de asigurari sunt interesate sa vanda polite de asigurare de toate tipurile prin unitatile Postei Romane.
@N_