Intampinarea Sarbatorii celei mai luminoase a crestinatatii, Invierea (Pastile) Domnului nostru Iisus, nu poate fi facuta la intamplare. Despre cum trebuie sa petrecem Sfintele Sarbatori ne-a vorbit protosinghel Mihail Stanciu, staretul Manastirii Antim.
de COSTIN ANGHEL PASTI Icoana Rastignirea, sfarsitul secolului al XVII-lea Nevointa noastra ascetica din timpul Postului Pastilor reprezinta de fapt jertfa noastra pentru Hristos, participarea noastra mistica la Jertfa lui Hristos si, totodata, la Invierea Lui. Postul, infranarea de la mancare si pacate, ne indeamna la o osteneala mai mare, la o ajunare pana dupa slujba de seara. Aceasta renuntare mai mare la placerile trupului ne ajuta si pe noi sa luam aminte la Patimirile Domnului nostru Iisus Hristos rabdate de bunavoie pentru mantuirea noastra. Postul acesta trupesc ne limpezeste si ne intareste starea de pocainta purificatoare atat a trupului, cat si a sufletului nostru.
De asemenea, Spovedania este si ea pregatitoare a Sarbatorii Invierii. "Procesul invierii noastre din pacat, al tamaduirii si innobilarii noastre sufletesti si trupesti ne angajeaza integral intr-o relatie personala cu Dumnezeu. In psalmul 31 ni se arata calea impacarii cu Dumnezeu: "Pacatul meu l-am cunoscut si faradelegea mea n-am ascuns-o impotriva mea. Zis-am: marturisi-voi faradelegea mea Domnului; si Tu ai iertat nelegiuirea pacatului meu." Spovedania (marturisirea pacatelor) omului reprezinta, asadar, conditia esentiala a iertarii dumnezeiesti", afirma parintele Mihail Stanciu. Aceasta marturisire trebuie facuta numai in prezenta preotului sau a episcopului.
SIMBOLURI. Rugaciunea personala intensa face si ea parte din pregatirea Sarbatorii Pastilor. Unirea intelegatoare cu Dumnezeu prin rugaciune este neaparat necesara invierii noastre din moartea pacatelor si a egoismului. "Rugaciunile liturgice, slujbele bise