Dupa ce Ministerul Transporturilor a anuntat ca se va renunta la negocierile derulate pentru constructia autostrazii Bucuresti-Brasov in parteneriat public-privat, antreprenorii din constructii (ARACO) s-au dezlantuit impotriva ministrului Gheorghe Dobre. Potrivit acestuia, proiectul autostrazii a fost stopat deoarece normele prin care au fost atribuite contractele nu sunt conforme cu legislatia europeana si pentru ca dupa cativa ani "vor veni multe fonduri europene, iar autostrada va fi construita gratis pentru Romania".
"Ministrul nu a spus ca autostrada Bucuresti-Brasov nu va mai fi construita. A declarat ca se intrerup negocierile la proiectele care au avut ca sursa de negociere pentru realizarea proiectelor o singura firma, pentru ca parteneriatul public-privat in Romania nu respecta normele europene", a precizat, pentru "Curierul National", Adrian Ionescu, purtatorul de cuvant al Ministerului Transporturilor. La polul opus se situeaza constructorii romani, mai exact membrii ARACO. Acestia sustin ca autostrada Bucuresti-Brasov reprezinta "prioritatea numarul unu" in domeniul infrastructurii, iar lucrarile ar trebui sa inceapa in acest an, nu dupa 2007, cand vor veni bani de la Uniunea Europeana. Oficialul ministerului, Adrian Ionescu, declara insa ca "e vorba de cateva luni, de terminat toata aceasta metodologie. Nu vor trece mai mult de sase luni. Aceasta autostrada este considerata in continuare un proiect important. Dupa ce aceste norme noi vor fi aprobate si aplicate, in secunda doi se reincepe proiectul construirii autostrazii Bucuresti-Brasov", a subliniat reprezentantul Ministerului Transporturilor. De partea cealalta, Daniel Ionescu (ARACO)
ne-a declarat ca finantarea proiectului in sistem de concesiune in parteneriat public-privat este extrem de avantajoasa, existand deja un consortiu bancar interesat sa aloce credite investitorilor, fara g