Dupa ce autoritatile au anuntat stoparea proiectului autostrazii Bucuresti-Brasov, cele trei firme selectate anul trecut pentru acest proiect au anuntat ca sint de acord cu renegocierea pretului convenit initial.
Firmele Strabag (Austria), Vinci (Franta) si Ashtrom-Roichmann (Israel), care ar fi urmat sa construiasca autostrada Bucuresti-Brasov, sint dispuse sa renegocieze pretul, in varianta in care statul roman va mentine parteneriatul public-privat pe baza caruia s-a stabilit anul trecut ca va fi construita autostrada, ne-au declarat surse apropiate afacerii.
„Cele trei companii sint dispuse sa renegocieze conditiile financiare. Anul trecut s-a plecat de la o dobinda de 10% la rambursarea esalonata a sumelor investite pentru constructie. Cum Romania a mai cistigat intre timp doua puncte de rating, ele sint dispuse sa scada dobinda la 5%", spun sursele noastre.
„Cele trei firme vor iesi la rampa in perioada urmatoare, mai ales cei de la Strabag, care au deja un contract de executie pentru portiunea Bucuresti-Ploiesti. Ei nu au inteles de ce autoritatile refuza sa finalizeze parteneriatul public-privat convenit pe baza unei legi in vigoare", mai spun sursele respective.
Razboi de patru zile
Proiectul autostrazii Bucuresti-Brasov a stirnit in ultimul timp un schimb de replici dure intre reprezentantii Ministerului Transporturilor si constructorii din Romania, grupati sub umbrela ARACO.
Acum patru zile, membrii ARACO (Asociatia Romana a Antreprenorilor in Constructii, care ar avea de cistigat din subcontractarea lucrarilor) au spus ca ministerul blocheaza lucrarile la autostrada in cauza, pe motiv ca ea s-ar putea construi dupa 2007 cu fonduri europene, varianta considerata nerealista de ARACO.
Asociatia sustinea ca autoritatile favorizeaza nejustificat autostrada Pitesti-Sibiu, care ar