•Licitatiile organizate la Bursa Romana de Marfuri nu au avut nici un rezultat pozitiv
In cea mai optimista varianta, iesenii vor avea autobuze noi abia la inceputul lunii octombrie 2005. Potrivit planului aprobat de conducerea municipalitatii, transportul public iesean trebuia sa beneficieze de 50 de autobuze noi de capacitate mare. Operatorii privati si-au exprimat, de asemenea, intentia de a achizitiona inca 39 de autobuze. Cu toate acestea, transportul public de persoane se realizeaza tot cu maxi-taxi, tramvaie si troleibuze. Pana in prezent, au fost organizate prin intermediul Bursei Romane de Marfuri doua licitatii, care s-au finalizat insa fara nici un rezultat, deoarece societatile comerciale ofertante nu au reusit sa indeplineasca toate conditiile din caietul de sarcini. "Principala problema este asigurarea service-ului autorizat in Iasi. SC Astra Bus SA si SC Ager Leasing SRL - care au participat la cea de-a doua licitatie - nu au avut service pentru marcile de autobuz oferite. Studiem posibilitatea modificarii caietului de sarcini, astfel incat societatea de service sa poata fi si in alta localitate. O alta posibilitate ar fi aceea a autorizarii de catre producator a service-ului nostru", a declarat Neculai Abalasei, directorul Regiei Autonome de Transport Public - RATP Iasi. In afara de Astra Bus SA Arad, care a venit cu autobuze Iris Bus, si Ager Leasing SA Giurgiu, a carei oferta propunea marca Iveco Karosa, la prima licitatie, cea din martie, au mai participat SC Dunarea SA Bucuresti, cu autobuze MAZ, si SC BRD Sogelease SRL Bucuresti, cu Mercedes Conecto. Societatea de leasing a BRD a fost singura care a indeplinit toate cerintele din caietul de sarcini, cu toate acestea oferta sa financiara, de 8,8 milioane Euro, a fost respinsa, deoarece nu a fost trecuta si exprimata si in moneda romaneasca. Pe de alta parte, Victor Prodan, patro