La începutul săptămânii trecute, bugetul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a fost redus cu 200 milioane de euro. Acest lucru a dus la micşorarea sumelor alocate pentru construcţia autostrăzii Bechtel, cea care urmează să treacă prin inima Transilvaniei, legând Braşovul de Borş, prin Sighişoara, Târgu Mureş şi Cluj.
Şoseaua ardelenilor este din nou în impas. Proiectul dintre Guvernul României şi firma americană Bechtel prevedea alocarea anuală a sumei de 600 milioane de euro pentru construcţia autostrăzii. Din păcate, însă, ardelenii vor trebui să se mulţumească anul acesta cu numai 214 milioane euro pentru autostradă. Bugetul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a fost diminuat în urma rectificării cu 200 milioane euro, ajungând la numai 800 milioane euro. Ori, din această sumă este imposibilă alocarea a peste 80% din buget, adică cele 500-600 de milioane, cât reprezintă graficul de lucrări pe acest an convenit inţial cu firma Bechtel.
La anul şi la mulţi ani!
"Nu cred că autostrada Transilvania va putea fi terminată în 2010. Nu putem susţine un ritm de finanţare de 600 milioane de euro pe an, cât prevede contractul cu cei de al Bechtel. Nu este exclus faptul ca pe viitor să ne confruntăm cu penalităţi consistente din această cauză", a declarat Mircea Pop, directorul adjunct al CNADNR. Nici viitorul nu este roz, întrucât CNADNR nu ştie încă bugetul pe anii viitori şi, implicit, care vor fi fondurile ce se vor aloca autostrăzii. "Ar trebui să ni se spună clar care sunt alocaţiile bugetare pentru perioada următoare pentru a putea face un grafic al alocărilor către autostrada Bechtel", a spus Pop.
Bani UE pentru cealaltă autostradă
Dacă autostrada Bechtel a intrat în impas, nu acelaşi lucru se poate spune despre construirea autostrăzii de pe Coridorul IV Pan-european, Piteşti-Sibiu-Timişoara-N