Daca, pana acum, ski-jet-ul si parapanta erau varful emanciparii nautice pe litoral, din acest sezon isi face loc si iahtingul cu brevet international. Dar nici barcile cu rame nu mai seamana cu ce-a Daca, pana acum, ski-jet-ul si parapanta erau varful emanciparii nautice pe litoral, din acest sezon isi face loc si iahtingul cu brevet international. Dar nici barcile cu rame nu mai seamana cu ce-a fost: construite din fibra de sticla, aluminiu sau fibra de carbon, dotate cu motoare puternice, pot satisface si pretentiile celor care vor neaparat viteza si lux. De la 600-800 euro pretul unor barci Severnav, cu rame (de 2, respectiv 4 persoane), pana la 3.000-12.000 euro, la cele cu motor, oferta urca si pana la 100.000 euro (trei cabine si motoare de 600-700 CP), ori la barcile din gama "Bombardier" si, de ce nu, la barcile din fibra de carbon, importate din Danemarca. Atractia cea mare - fie si ca simplu spectator - raman, fireste, iahturile. Exista de acum pe piata romaneasca si ambarcatiuni de 3.400 euro, alaturi de cele din gama "Quilksilver-Bavaria", la 213.280 euro (motoare Volvo, pilot automat, aer conditionat, dus etc.), pana la "Sunseeker"-ul britanic, de 8.500.000 euro. Primul port privat de agrement nautic "Europa Yacht Club", de la Eforie Nord, are in dotare toate serviciile, la standard. Exista chiar si hangare (inchise) care, in timpul iernii, au adapostit ambarcatiunile de agrement in "conservare" in sezonul rece. Marina "Europa" care isi redeschide portile in aceasta saptamana dispune si de trei ambarcatiuni destinate special plimbarii turistilor pe mare. Pretul, pentru grupuri de pana la 8 persoane, este de 50 euro, cu sau fara skipper (pentru detinatorii de certificat international). Din start, membrii "Yacht Clubului Regal" din Romania beneficiaza de o reducere de 15 la suta. De altfel, "Yacht Club Regal" - asociatul Yacht Europa Club SRL - a initiat