Din cand in cand explodeaza un fel de Ostalgie (numele dat in Germania de Est nostalgiei dupa comunismul pierdut...) romaneasca. Ceausescu si regimul sau constituie subiect bun pentru din ce in ce mai multe manifestari mediatice.
Au fost incercari acum cativa ani cu "Propaganda", un show al Media Pro, sunt periodic petreceri prin cluburi cu tema tovaraseasca, s-au inmultit tricourile cu chipul lui Ceausescu imprimat (nu l-a depasit inca pe Che).
La televizor descoperim si tot redescoperim "valorile" poporului comunist si incercam sa ne insusim un soi de retro-cool autohton. Miscare fireasca, oarecum, in tarile ex-comuniste. Are si "Pistruiatul" farmecul lui...
In aceasta primavara campania cea mai ingenioasa si, in acelasi timp, una dintre cele mai proaste reclame se intalnesc intr-o aceeasi tema: comunismul recuperat. Iata ca nu chiar tot ce e Ostalgie e, necesarmente, si "misto"...
Sa incepem cu ce e mai prost: publicitate la un produs numit "Imperial", in care un domn urla cu ton ceausist mesaje "propagandistice". Ce nu e in regula cu aceasta reclama? E stravezie, nu are o intriga si, mai ales, creatorii par sa creada ca au dat lovitura doar facand referire la odiosul "regim".
Mai toti putem sa-l imitam pe Ceausescu, dar acesta nu e neaparat semnul emanciparii. Seamana suspect de mult cu o trauma...
Si sa trecem repede la o mare reusita: campania pentru relansarea produsului "Rom" cu sloganul, si el foarte bun desi aparent tern, "Rom Tricolor, senzatii tari din 1964". Intr-unul din clipuri apare Ceausescu insusi.
Aici poate ar trebui sa trimitem un manual de istorie la agentia-mama, McCann Erickson: Ceusescu a venit la putere abia in 1965, deci acuratetea istorica lasa de dorit.
Cui ii pasa? Spotul este realizat perfect si putem, toleranti, presupune ca Ceausescu inspecta