Lucrarile la autostrada Transilvania, construita de americanii de la Bechtel, vor fi intarziate de lipsa fondurilor, generata de constrangerile bugetare. In acelasi timp, contractele pentru Autostrada Bucuresti-Brasov, negociate cu firmele Vinci, Strabag si Austrom, sunt blocate de interese politice. In asteptarea fondurilor nerambursabile de la Uniunea Europeana, Romania se pregateste de integrare cu o infrastructura rutiera dezastruoasa. de ELENA STANCIU Lucrarile la autostrada Brasov-Bors pe anul 2005 nu vor decurge conform graficului prevazut initial in contractul de construire si vor suporta modificari, in sensul reducerii planului de lucrari, ne-a declarat directorul de comunicare al companiei americane Bechtel, Bogdan Sgarcitu. Cauza principala a replanificarii este aceea ca de la buget s-au alocat numai 200 de milioane de euro in loc de 340, cate erau necesare.
"Bugetul pentru anul 2005, asa cum este stabilit in contractul de constructie, este de 340 de milioane de euro. Bugetul rectificat, estimat la aproximativ 200 de milioane de euro pentru anul in curs, va duce la o replanificare a lucrarilor si la o reducere a planului de lucrari pentru 2005. Noul plan de lucrari va fi convenit cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale dupa ce procesul de rectificare bugetara va fi incheiat", a declarat Bogdan Sgarcitu.
CONSTRUCTIA. Lucrarile la autostrada sunt in plina desfasurare pe teritoriul judetului Cluj, in vecinatatea localitatilor Savadisla, Valisoara, Vlaha, Ciurila, Craesti, iar pe teritoriul judetului Bihor, langa localitatile Chiribis, Tauteu, Abram si Satu Barba.
Lucrarile la autostrada Brasov-Bors au fost incepute in vara anului trecut, la data de 16 iunie, langa comuna clujeana Savadisla. La inaugurare au participat fostul premier Adrian Nastase, care a facut in Cluj o escala de cateva ore in drumul sau catre Bruxe