In ultimii 15 ani, Romania a reusit "performanta" sa construiasca aproape 200 kilometri de autostrada. Regimurile politice care s-au succedat la conducerea Ministerului Transporturilor ba nu au avut suficiente fonduri pentru constructie, ba au incheiat contracte care au fost ulterior contestate. de IOHANNA ONACA PURDEA PROBLEME. Din cauza lipsei sistemului de drenare, apa balteste pe Autostrada Bucuresti-Pitesti si macina asfaltul Intarzierea lucrarilor pune Romania in situatia de a investi peste 10 miliarde de euro in urmatorii ani in dezvoltarea unei retele de autostrazi, de aproape 1.800 de kilometri. Fiecare Guvern care s-a aflat la conducere a avut o strategie in ceea ce priveste infrastructura rutiera, acordand prioritate unui tronson sau altuia, insa toate au avut acelasi punct de plecare: construirea unei retele de autostrazi care sa ne lege de Europa si de vecini este mai mult decat necesara.
LEGATURA. Pentru actuala guvernare, prioritara este realizarea portiunii care strabate Romania din cadrul coridorului IV pan-european. Acesta leaga Germania de Grecia si Turcia, traversand Cehia, Slovacia, Austria, Ungaria si Romania. Lungimea totala a coridorului pe teritoriul tarii noastre este de 1.366 de kilometri, incluzand variantele ocolitoare pentru orasele Bucuresti, Pitesti, Sibiu, Sebes, Deva, Orastie si Constanta, potrivit MTCT. La acestea urmeaza sa se adauge 315 kilometri, corespunzator traseului Sibiu-Brasov-Bucuresti. Romania va fi strabatuta si de coridorul IX pan-european, care leaga Finlanda de Grecia, traversand alte sapte state. Coridorul va avea o lungime totala de 406 kilometri, din care tronsonul Ploiesti-Marasesti-Albita se va intinde pe 180 de kilometri. Statul roman a facut demersurile pentru asigurarea finantarii necesare elaborarii studiului de fezabilitate si a studiului de impact asupra mediului. Finantarea va fi asigurata di