O "dadaca" britanica are doua copii americane. Iar cele doua televiziuni ce aduc in prim plan o Mary Poppins moderna se acuza reciproc de furt de idei. de ADRIANA PADURARU CULTURA/MASS-MEDIA SUPERDADACA. Jo Frost si-a dedicat viata copiilor, iar acum ii invata si pe parinti "regulile jocului" Nick Powell este producatorul executiv al reality show-ului britanic "Supernanny", difuzat de Channel 4. Impreuna cu Craig Armstrong a adus si in Statele Unite emisiunea in care Jo Frost le da parintilor sfaturi in ceea ce priveste cresterea copiilor.
LECTII. In fiecare episod, superdadaca ii studiaza pe parinti in incercarea lor de a depasi toate obstacolele ce apar in calea educarii odraslelor. Apoi le arata adultilor "calea cea dreapta". Ce ii invata Jo pe parinti? In primul rand ii sfatuieste sa-si controleze reactiile atunci cand sunt nervosi pentru a nu exagera la micile prostioare ale copiilor. Ii invata sa comunice mai mult cu acestia si cum sa-si impuna "regulile jocului" in fata micutilor fara sa ridice glasul si fara "bataia rupta din rai". Dupa "predarea lectiilor", Jo ii viziteaza pe adulti pentru a vedea daca acestia pun in practica ceea ce au aflat.
PESTE OCEAN. Channel 4 a inceput difuzarea reality show-ului in vara lui 2004. Au fost suficiente trei episoade pentru ca englezii sa fie cuceriti - 6 milioane de telespectatori dupa trei saptamani. La finalul sezonului, superdadaca britanica s-a mutat in SUA, debutul peste Ocean producandu-se la 17 ianuarie 2005. Succesul a fost la fel de mare ca in Anglia: 8,69 milioane de telespectatori.
CLONA. De-a lungul timpului, Fox si ABC s-au acuzat reciproc de furt sau copiere de formate de reality show-uri, cum ar fi "Schimb de mame" ("Trading Spouses" la Fox si "Wife Swap" la ABC). Nici "Supernanny" n-a scapat.
Emisiunile au in prim plan o Mary Poppins moderna, insa versiunea Fox, intitulata