De aproape doua zile, circulatia pe Drumul European 85, care face legatura intre Buzau si zona Moldovei, este blocata din cauza deplasarii a doi piloni de sustinere a podului din localitatea Maracineni.
Ca urmare, masinile care vor sa intre in Buzau sunt deviate prin patru judete.
Printre cei mai afectati de blocarea Drumului European 85 se numara societatile de transport marfa.
Din cauza rutelelor ocolitoare pe care sunt nevoiti sa le parcurga, transportatorii rutieri sustin ca se afla in imposibilitatea respectarii clauzelor contractuale incheiate cu diversi parteneri. "Spre exemplu, in mod normal, o masina care a plecat din Bucuresti cu destinatia Focsani, ar fi avut de parcurs 204 kilometri. In aceasta situatie, rutele ocolitoare vor face ca distanta totala sa ajunga la 361 de kilometri", ne-a declarat Valentin Dumitru, director tehnic la compania de transport "Viva Trans".
Cine plateste pierderile? Directorul comercial al unei alte societati de transport rutier de marfa, Atila Peterfi, de la "Royal Trans", spune ca, "in principiu", acestea ar trebui impartite intre furnizori si beneficiari. "Dar, cum de cele mai multe ori beneficiarii nu accepta schimbarea clauzelor contractuale, tot noi, societatile de transport, ne vedem nevoite sa acoperim pierderile financiare", a explicat directorul tehnic de la "Royal Trans".
Exista si cazuri in care beneficiarii accepta sa plateasca rutele ocolitoare. In acest caz, spune Valentin Dumitru (Viva Trans), cel care are cel mai mult de pierdut este beneficiarul final, mai precis consumatorul. "Cel caruia noi ii furnizam transportul se vede obligat sa majoreze valoarea produselor, sa mareasca pretul final al produslui", ne-a declarat reprezentantul societatii de transport.
UNTRR: Costuri suplimentare de circa 3,5 milioane lei pe ruta ocolitoare
Uniunea Nationala a Trans