Un sudor, un chimist, o ziarista, un contabil. Cam asa arata noii directori ai celor 11 Regionale de Ape, numiti dupa alegeri. Doar unul singur a ramas neschimbat, iar alti doi provin, totusi, din sistemul de administrare a apelor. Pe ceilalti opt ii recomanda carnetul de partid
Autoritatile au descoperit dupa mai bine de o luna de inundatii in Banat ca ministerul are in dotare pompe care ar fi putut scoate apa mai repede din zonele calamitate.
Administratia Nationala a Drumurilor (AND) a efectuat lucrari de imbunatatire funciara, pe datorie si de la sine putere, in valoare de mii de miliarde. Printre aceste lucrari se numara si podul de la Maracineni care s-a surpat simbata si a blocat circulatia intre Moldova si Muntenia.
„In decursul anului 2004 Administratia Nationala a Drumurilor, prin consiliile judetene, a efectuat lucrari de 7.000 de miliarde de lei fara a avea acoperire financiara de la stat", spune Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT).
Astfel, potrivit legii, nici o institutie de stat nu are voie sa contracteze lucrari publice fara a avea, in prealabil, bani alocati de la buget, lucru pe care AND nu l-a respectat, spune Adrian Ionescu, purtator de cuvint al MTCT. „Exista o lege care spune clar acest lucru. Se va face o ancheta si se vor stabili vinovatii", spune Adrian Ionescu.
Totodata, Gheorghe Dobre a adaugat ca Ministerul Transporturilor are probleme mari. „Cind am preluat ministerul am gasit o situatie financiara dezastruoasa", spune Gheorghe Dobre.
Poduri rezistente doar pe hirtie
Peste 20 de poduri de interes national au cedat in urma viiturilor. Potrivit proiectelor, acestea ar fi trebuit sa reziste la debite de trei ori mai mari fata de cele inregistrate in ultimele zile. „Majoritatea podurilor trebuiau sa reziste, conform pro