Ministrii se surprind unii pe altii, se modifica legi deja modificate si se anuleaza contracte doar verbal, de dragul declaratiilor de presa. Asa arata acum programul de constructie a autostrazilor din Romania.
Vasile Bercan, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, s-a declarat ieri „surprins" de afirmatia facuta zilele trecute de premierul Calin Popescu Tariceanu, referitoare la anularea contractului de executie a autostrazii Transilvania (Brasov-Bors), incheiat de fosta guvernare cu firma americana Bechtel. „Am fost surprins sa vad acele declaratii ale premierului.
Deocamdata contractul cu Bechtel nu e anulat, el se deruleaza si sint discutii pentru continuarea lui", a spus Bercan.
Premierul declarase ca toate contractele care nu respecta normele de transparenta cerute de UE vor fi anulate si a facut referire la proiectul Bechtel si la cel al autostrazii Bucuresti-Brasov, ultima lucrare fiind atribuita firmelor Strabag, Vinci si Astrom-Roichmann de guvernarea PSD. Bilbiielile guvernamentale nu au ocolit nici ultima autostrada.
Dupa ce premierul a anuntat ca parteneriatele public-private cu cele trei firme (pe baza carora urma sa se construiasca autostrada) vor fi rupte pentru ca UE finanteaza autostrada, purtatorul de cuvint al Ministerului Transporturilor ne-a spus ca se va organiza o licitatie internationala pentru desemnarea constructorului.
Insa tot ieri Bercan a spus ca „cele trei firme nu pot fi excluse", dar ca nu poate spune mai multe pina cind legea parteneriatului public-privat (adica tocmai modalitatea de atribuire de care Tariceanu a spus ca nu mai vrea sa auda) nu va fi modificata.
Care lege si care anulare?
Modificarea respectivei legi, care nu era suficient de europeana, a fost principalul argument invocat de Ministerul Transporturilor pentru anularea contractel