- Social - nr. 91 / 11 Mai, 2005 Sondajele de ultima ora indica faptul ca entuziasmul romanilor nu mai este cel de acum 2-3 ani, cand vine vorba de integrarea tarii noastre in UE. Si asta pentru ca populatia a ajuns, treptat, sa se convinga _ ajutata fiind si de actuala guvernare liberalo-pedista _ ca integrarea in UE nu este, nici pe departe, similara doar cu "imbunatatirea nivelului de trai". Pe termen mediu si lung, construirea unei autostrazi este binevenita, insa aceasta _ cat si libera circulatie (in masura in care ai putea circula si fara bani!) _ nu-i prea incalzeste pe oamenii "de la bloc" (si nu numai), cata vreme, obligati sa plateasca aceleasi preturi, taxe si impozite cu "fratii" (mult mai bogati) din Occident _ nu-si mai pot procura medicamentele, hrana zilnica sau achita contravaloarea utilitatilor. Cel care avea sa ne puna in garda, cu privire la aprecierile de mai sus, este nimeni altul decat negociatorul-sef al Romaniei cu UE, Leonard Orban, care, la un post de televiziune, spunea, deunazi, ca: "Bugetul anului 2007, data aderarii, va ridica cele mai mari probleme". De ce? "Intrucat _ adauga demnitarul _ va trebui sa platim contributiile la bugetele Uniunii, iar fondurile care vor intra nu vor fi fonduri bugetare, ci pe proiecte, pentru o anumita bucata de timp". Asadar, in timp ce Romania va plati anual contributiile la bugetul Uniunii, sumele transferate dinspre acesta, chiar daca sunt mai mari decat fondurile cu care alimentam institutiile comunitare de la Bruxelles, nu vor intra in tara decat cel mai devreme in 2008, unele chiar si in 2014. Orban a precizat si care sunt, potrivit estimarilor, investitiile pe care Romania va trebui sa le faca in urmatorii sapte ani: sapte-opt miliarde de euro pentru modernizarea infrastructurii rutiere, fara a se lua in calcul si fondurile necesare pentru construirea de drumuri si autostrazi, un miliard de