Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului doreste sa imprumute 100 milioane de euro cu garantii acordate de EximBank SUA, pentru a achita datoria de 72 milioane de euro fata de constructorul american Bechtel si continuarea lucrarilor la autostrada Brasov-Bors.
"Am vorbit despre acest credit cu premierul Calin Popescu Tariceanu si cu ministrul Finantelor Publice, Ionut Popescu, si mi-au spus ca aceasta problema se va rezolva in aceasta saptamana. Cel mai pagubos este sa stai si sa nu faci nimic pentru rezolvarea problemei", a declarat, ieri, ministrul delegat pentru Lucrari Publice si Amenajarea Teritoriului, Laszlo Borbely.
El a precizat ca bugetul pentru proiectul Brasov-Bors va fi redus cu circa 100 milioane de dolari, iar Bechtel ar putea percepe penalitati de intarziere de circa doua milioane de dolari pentru lucrarile efectuate si neachitate.
Potrivit lui Borbely, proiectul va continua "cu siguranta", desi va beneficia de fonduri reduse in acest an fata de cele stabilite initial. "La contract sunt cateva puncte care pot fi discutate, dar nu de fond, si Bechtel este de acord sa discutam pe aceasta tema", a mai spus Borbely, prezent la Construct Expo. Lucrarile la autostrada Transilvania, pe ruta Brasov-Bors, au inceput anul trecut, in baza unui contract incheiat de fostul Guvern cu Bechtel, in valoare de 2,2 miliarde de euro. Finalizarea lucrarilor este prevazuta pentru anul 2012.
Dupa alegeri, noua administratie de la Bucuresti s-a pronuntat, in mai multe randuri, in favoarea inceperii unui alt proiect de autostrada, pe traseul Bucuresti-Pitesti-Ramnicu Valcea-Sibiu-Lugoj-Arad-Timisoara, considerat prioritar in domeniul infrastructurii.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, la sfarsitul lunii martie, ca lucrarile pentru autostrada Transilvania vor fi finantate in functie de fondurile ramase disponibile dupa a