Versiunea cu patru usi a noului Focus continua traditia predecesorului sau, care a facut istorie in lumea automobilistica, prin intermediul designului si performantelor bune.
de CATALIN FAINISI ELEGANTA. Focus Sedan este o masina cu personalitate, care va avea, cu siguranta, succesul primei generatii Ford Focus: inovatii si succes pe piata mondiala! Astfel poate fi descrisa povestea modelului mai sus amintit. Prima versiune, aparuta la sfarsitul mileniului trecut, a impresionat prin designul exterior si interior indraznet, precum si prin performantele ridicate. Cea de-a doua generatie a fost asteptata atat de clienti, cat si de jurnalisti cu sufletul la gura. Aceasta nu a dezamagit. Are un aspect la fel de interesant, poate nu la fel de socant, avand in vedere faptul ca nu mai reprezinta ceva inedit.
ATITUDINE. Versiunea in patru usi a noului model, dezvaluita presei la Nisa, impresioneaza atat prin designul modern, cat si prin motoarele cu care este echipata. Naravasul propulsor de 2 litri, pe benzina, ce dezvolta 146 de cai putere, face fata excelent traseelor dificile pe care este incercat, ducand fara probleme masina in lupta cu serpentinele. Cutia de viteze cu cinci trepte te lanseaza spre viteze la care iti dai seama pentru ce a fost inventat Codul Rutier. Pana la urma, desi poate "zbura" pe sosea, nu acesta este scopul realizarii acestei masini.
AGIL. Stabilitatea este destul de buna comparativ cu rivalele din segmentul C, iar consumul mediu al acestui motor este de 7 litri/100 km. Cealalta versiune testata e propulsata de un TDCi de 2 litri, care "scoate" din maneca 136 de cai putere. Surprinzatorul raspuns al motorului iti da incredere in abordarea virajelor si mai ales a depasirilor, fiind ajutat de cutia de viteze cu sase trepte. In plus, consumul e excelent: sub 6 litri la suta. Nota finala ii va fi acordata, insa, de clienti!