Conversia documentelor cadastrale in format electronic va dura cel putin 10 ani, a anuntat, ieri, Costel Costinescu, director, Directia de Informatica a Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI).
ANCPI a inaugurat, ieri, oficial la Bucuresti, Oficiile de Cadastru si Publicitate Imobiliara (OCPI) din cele 42 de judete ale tarii, in prezenta Mioarei Mantale, prefectul Municipiului Bucuresti.
OPCI Bucuresti si Ilfov au prezentat sistemul de transfer electronic al documentelor, aplicatie destinata gestionarii transferului electronic de documente specifice de la birourile notariale catre Birourile de Carte Funciara (BCF) si catre OCPI.
Prin aplicarea noului sistem, clientii se vor adresa direct notarului, care va avea acces la toata documentatia necesara pentru astfel de cazuri, realizandu-se o circulatie a documentelor intre OCPI, institutiile publice (notari, banci, persoane autorizate etc.). Acest sistem duce la eliminarea intermediarilor prezenti pe piata imobiliara. Prin introducerea sistemului de documente electronice, se reduce si posibilitatea de vanzare multipla a aceluiasi imobil. "In momentul in care un notar solicita extrasul de Carte Funciara pentru autentificare (necesar unui contract de vanzare-cumparare), aceasta este blocata timp de cinci zile, facand astfel imposibila eliberarea mai multor astfel de extrase", a mai declarat Victor Grigorescu, director la Directia de Cadastru a ANCPI.
Procedurile vor fi simplificate si in ceea ce priveste piata creditelor ipotecare, ANCPI intentionand sa realizeze un protocol cu bancile, in urma caruia aceste institutii sa aiba acces direct la informatiile privind un anume imobil.
In acest moment exista un astfel de protocol incheiat cu Uniunea Notarilor Publici, prin care notarii primesc extrasele de Carti Funciare prin fax. In urmatoarele luni, sistemul va putea furn