Publicitatea este cel mai bun barometru pentru masurarea eficientei showbiz-ului romanesc. Vesnica intrebare "Cat de vedete sunt, de fapt, vedetele noastre?" isi gaseste raspuns la o simpla vizionare a unui calup publicitar. Banii nu sunt o problema, se investeste din ce in ce mai mult in productie.
Si totusi, prea putine "staruri locale" apar in spoturi.
Sa incepem cu exceptia: stiristii nu fac publicitate, ei sunt imaginea postului, se investeste foarte mult in fuziunea imaginii vedetei cu imaginea postului etc. Deci oamenii prompterului ies din calculul nostru cu starurile publicitare.
Celebra "pereche" Andreea Marin - Mihaela Radulescu a intrat de mult timp pe piata publicitara cu diverse spoturi pentru cosmetice. Au mai aparut sporadic Andreea Raicu, Corina Danila, Daniela Nane.
Zona "beauty" a fost dintotdeauna destul de bine reprezentata, mai ales pentru ca vedetele sus-pomenite apar frecvent pe copertele revistelor si hranesc fara incetare presa, de scandal sau nu. A mai aparut Nadia Comaneci intr-o reclama la lapte - numai ca realizarea a fost extrem de artificiala si de previzibila.
Plus un accent moldovenesc, care s-a vrut elementul simpatic, dar a devenit un bun prilej de ironii necrutatoare. Dezastruoasa a fost aparitia Catalinei Ponor in reclama la o firma de asigurari - un spot facut la repezeala in care realizatorii si-au batut pur si simplu joc de o campioana olimpica.
Asadar, doua "industrii" care functioneaza: televiziunea si gimnastica. Unde sunt filmul, fotbalul, muzica? Niciunde - publicitarii sunt cinici in alegeri. Ai expunere mare? Esti vedeta adevarata? Ai contract. Daca nu, nu! Cinematografia romaneasca e inca in perfuzii (multi bani de la stat, mai nimic din zona privata).
Ba chiar, mai nou, regizori precum Sergiu Nicolaescu incearca sa mai castige ceva publi