Dupa ce a constatat ca investitiile straine directe atrase de Romania au scazut in acest an, Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS) a decis sa-si schimbe strategia de promovare. "Este ceva ce nu s-a mai facut in Romania. Am decis sa trecem de la o promovare de tip reactiv la una de tip proactiv.
Intr-o prima etapa, vom identifica detaliat prioritatile investitionale ale Romaniei, pe regiuni, judete, orase. Prioritatile nu vor mai fi cele dictate de investitori", a anuntat Ana-Maria Cristina, presedintele ARIS. Din septembrie, ARIS ar urma sa treaca la o promovare agresiva.
Adica, sa contacteze direct companiile externe care activeaza in domenii de interes. Presedintele ARIS se asteapta ca, prin aplicarea acestei strategii, institutia sa aiba un deficit de imagine.
"Nu am prezentat Guvernului noua strategie, insa aceasta corespunde programului de guvernare", a afirmat Cristina. Intrebati cum ii vor convinge pe investitori sa vina in anumite regiuni din tara, reprezentantii ARIS au precizat ca "fiecare zona are avantaje comparative.
In Moldova, de pilda, un investitor din Austria va face o fabrica de mobila, proiectul fiind in valoare de 300 milioane de euro. "Nivelul ridicat al somajului si faptul ca se poate gasi cu usurinta forta de munca necesara este un factor de atragere a investitorilor in zona Moldovei", a precizat Cristina.
Scaderea cu 20% a investitiilor straine nu ingrijoreaza
Desi investitiile straine directe au scazut cu 20% in primele doua luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor BNR, presedintele ARIS nu este ingrijorat, considerand ca este "un volum satisfacator".
Potrivit reprezentantului ARIS, schimbarea partidelor la guvernare a determinat investitorii la prudenta pentru o perioada, pentru a analiza schimbarile politicii macro