Focul care a ars miercuri seara, la Sala Palatului, n-a avut nevoie de pompieri. El a fost "stins" cu ropote de aplauze si cu ovatii ale unui public incantat. La doar trei luni si jumatate de la Focul care a ars miercuri seara, la Sala Palatului, n-a avut nevoie de pompieri. El a fost "stins" cu ropote de aplauze si cu ovatii ale unui public incantat. La doar trei luni si jumatate de la reprezentatia de la Bucuresti, din ianuarie, "Fire of Anatolia", unul dintre cele mai grandioase spectacole de dans din lume, a starnit acelasi interes. Timp de mai bine de doua ore, cei 70 de dansatori ai celebrei trupe, care au tot schimbat cu viteza sunetului multe costume viu colorate, au evoluat in ritmuri traditional-orientale, din care n-au lipsit insa sonoritati dintre cele mai moderne. Structurat in doua parti distincte, show-ul a fost o ilustrare in pasi de dans a istoriei si mitologiei anatoliene, cu radacini in stravechea Mesopotamie, totul avand ca element central focul, distructiv si purificator in egala masura. Pentru realizarea spectacolului, organizatorii au importat o noua scena, dar si aparatura tehnica de inalta performanta. Stiau ei ce stiau despre ritmul indracit sau, mai rar, senzual, al dansatorilor trupei anatoliene, care cerea o rezistenta speciala a scenei... Momente inspirate din mitologia si istoria Turciei si ale Mesopotamiei au fost "povestite" de dansatorii turci printr-o dezlantuire de forta. S-au infruntat fortele binelui cu cele ale intunericului, s-au purtat "lupte" pe viata si pe moarte, s-au "ilustrat", intr-o coregrafie superba, pasiuni devastatoare. Directorul artistic Mustafa Erdogan, cel care facea in urma cu doar trei ani primii pasi in acest proiect grandios, si-a ales atunci dansatorii dintr-un numar de 750 de candidati care s-au prezentat la preselectie. Se vede treaba ca a ales bine: membrii trupei sale au sincronizare perfecta, flexi