Fotografi care se imbulzesc pe treptele cu covor rosu, 7.000 de gardenii (floarea emblema a casei Chanel) asezate strategic de-a lungul gardului viu, prezenta unei impresionante liste de personalitati, dintre care majoritatea sunt reprezentanti Chanel veniti de la Paris si clasicele rochii negre - cam asa a decurs seara de deschidere a expozitiei Chanel de la Metropolitan Art Museum, din New York, saptamana trecuta.
"Nu sunt nici in trecut, nici in viitor. Stilul meu inseamna viata" - spunea Coco Chanel despre creatiile sale. Asa cum declara si directorul de la Metropolitan Art Museum, Philippe de Montebello, Chanel a devenit singura creatoare de moda care este sarbatorita atat pentru hainele extraordinare pe care le-a facut, cat, mai ales, pentru persoana stralucitoare care a fost.
Expozitia ãChanel" are doua misiuni: sa arate imaginea unei case de moda fara varsta si sa deschida o conexiune intre Coco si Karl Lagerfeld, succesorul sau la carma companiei. Incepe cu colectia Lagerfeld, proiectele sale de arta vizuala, pentru ca mai apoi sa se continue cu portretul lui Coco Chanel realizat de Cecil Beaton.
Surprizele show-ului sunt rochiile de seara - dantela care a facut celebre colectiile din 1930, rosul viu combinat cu bej, neutrele alb si negru, piesele gipsy purtate de Diana Vreeland, editorul revistei Vogue. Pasiunea creatoarei pentru cascadele de matase si rochiile cu spatele gol au adus frumusetea trupului in prim-plan. Este cea care a renuntat la corsete si a lasat corpul liber, sa se poata misca in voie.
Cele mai faimoase produse expuse sunt cele create la inceputul anilor ''20. ãParfumul No. 5 a fost personificarea perfecta a perioadei avangardiste de dupa primul razboi mondial, intoarcerea la claritatea, logica si precizia unui lucru bine facut", noteaza Kenneth E. Silver in eseul sau din catalogul expoziti