Dupa primele sase luni petrecute la palatul Victoria, Calin Popescu Tariceanu se dovedeste a fi un premier de tip nou, care are mimica fetei, tonul degajat si agenda de lucru a unui presedinte de club de bridge, format din rentieri.
Pana acum Romania a avut parte de un prim-ministru cu aer de consumator de bodega, de un ins parasutat de taranisti fara parasuta, de doi-trei finantisti scortosi, de un arogant autoritar, dar nici unul n-a avut detasarea olimpiana fata de situatia la zi pe care o are domnul Tariceanu.
Omul vine la serviciu dupa ora noua, se duce frecvent la teatru, la expozitii de pictura, participa la curse de karting, prezentari de moda, se socializeaza in week-end la schi fara ca programul sa-i fie perturbat prea mult de niste banale si catastrofale inundatii.
In principiu, o bogata viata sociala nu e un lucru de blamat la un premier. Din pacate pentru Tariceanu si pentru noi toti, din punctul de vedere al rezultatelor, agenda de lucru a Executivului seamana perfect cu agenda de sfarsit de saptamana a fanului motocicletelor Harley Davidson.
Pe lista se afla chestii grele, de genul contractelor pentru autostrada Bucuresti – Brasov, Rafo Onesti, criza din Sanatate sau reforma din Justitie. Sa le luam pe rand.
Intai, domn’ Tariceanu a iesit pe televizor si a zis ca afacerile Bechtel, Vinci si Strabag sunt scumpe, sunt pe bani prea multi si trebuie anulate. Dupa aia, firmele si diverse ambasade au inceput sa faca scandal.
Ca sa impace capra americana cu varza europeana, premierul a incercat sa traga de timp si a declarat ca autostrada Bechtel are nevoie de un audit. In faza urmatoare s-a ajuns la concluzia ca auditul nu e necesar, ca afacerea e corecta, pentru ca asa zice Banca Mondiala.
Dupa aia, seful Guvernului a fost apucat de un acces de fermitate si a declarat ca acest