Zgomotul asurzitor provocat de aproximativ 140 de claxoane a dat ieri dimineata semnalul inceperii protestului transportatorilor rutieri din constructii. Insirandu-se pe o distanta de aproximativ sase Zgomotul asurzitor provocat de aproximativ 140 de claxoane a dat ieri dimineata semnalul inceperii protestului transportatorilor rutieri din constructii. Insirandu-se pe o distanta de aproximativ sase kilometri, coloana de autocamioane de mare tonaj si-a inceput marsul pe DN1 (E60), de la Bucuresti la Ploiesti si inapoi, transportatorii cerand ridicarea interdictiei de circulatie pentru autovehiculele mai grele de 7,5 tone. Reamintim ca, incepand cu data de 2 mai, transporturile grele nu mai au acces pe DN1 Bucuresti-Ploiesti-Brasov pe durata verii, in urma interdictiei introduse prin ordinul comun al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) si al Ministerului Administratiei si Internelor (MAI). Varianta ocolitoare oferita de catre autoritati - DN1A, care trece prin Buftea - este, spun transportatorii, "un dezastru". Ei pot, totusi, sa intre pe DN1 Bucuresti-Ploiesti-Brasov cu autorizatie speciala de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, in cazul in care nu au ruta ocolitoare. Practic, transportatorii din constructii au protestat fata de decizia cu pricina, incalcand-o pret de cinci ore, prin intrarea pe un drum pe care nu aveau voie sa circule. Din acest motiv, soferii care se deplasau catre Ploiesti au fost nevoiti sa circule pe o singura banda pe o distanta de sase kilometri, pana la depasirea coloanei de autovehicule.
"Toata lumea are de pierdut"
"Noi platim rovinieta pe 365 de zile pentru toate drumurile nationale. Nu e posibil ca intr-o tara care vrea sa intre in Uniunea Europeana sa fie blocat accesul pe un drum european, care porneste din Franta si ajunge pana la Marea Neagra", ne-a decla