In medie, in 2004, 89% dintre companiile de pe batranul continent aveau conexiune la Internet, jumatate dintre ele dispunand de servicii cu banda larga (broadband), releva un studiu realizat de Comisia Europeana si Oficiul pentru Statisctica al Comunitatii Europene, Eurostat.
Specialistii au analizat si situatia din Romania, Bulgaria si Turcia, pentru a compara rezultatele cu mediile din Uniunea Europeana, dar si cifre din Norvegia si Islanda. Desi nu sunt prezentate cifrele legate de publicul larg, studiul Eurostat releva ca 52% dintre companiile din Romania aveau anul trecut conexiune la Internet, iar numai 7% dintre ele utilizau o conexiune de banda larga. In Bulgaria, 62% dintre companii utilizau Internetul in 2004, iar procentul de utilizatori de conexiuni in banda larga era de 28%.
Cu totul altfel este insa situatia in Europa Occidentala, in special in zona nordica. In Danemarca si Finlanda, 97% dintre companii folosesc Internetul. Conform Eurostat, 80% dintre firmele daneze apeleaza la servicii de acces la Internet de mare viteza (broadband), iar in Finlanda procentul este de 72%.
Nivelul cel mai mic din Uniunea Europeana este atins in Portugalia, cu 78%, Ungaria, cu 79% dintre companii conectate la Internet. In Cipru, considerata pritnre cele mai sarace tari din UE, penetrarea Internetului in randul companiilor a ajuns la 82% anul trecut. Situatia sta totusi un pic diferit la servicii de banda larga, unde cele mai mici niveluri sunt atinse in Grecia, cu 21%, Polonia, cu 28% si Irlanda, cu 32%.
Studiul se refera la medii ale situatiei din Uniunea Europeana cu 25 de membri, iar bineinteles ca tinerii sunt mai pasionati de Internet decat batranii. Aproape jumatate dintre europenii cu varste intre 16 si 74 de ani au accesat anul trecut Internetul. Datele arata ca mai mult de jumatate dintre barbatii din Europa au In