In aceasta perioada, reprezentantii executivului negociaza majorarea
participatiei statului roman in compania Daewoo Automobile Romania (DWAR), pentru a putea salva constructorul craiovean de automobile si a pastra locurile de munca de aici.
Vestea rea este ca, dupa data de 17 septembrie 2005, la Craiova nu se vor mai construi autoturisme Daewoo. Dar exista si o veste buna: Ford, General Motors si Renault sunt in discutii cu guvernul pentru a prelua ce vor lasa coreenii.
In acest moment, relatiile dintre actionarii DWAR s-au racit dupa solicitarea statului roman de efectuare a unui audit care sa evidentieze datoriile societatii.
Subiectul Daewoo Romania frige, iar viitorul fabricii din Craiova da frisoane autoritatilor. „Efortul pe care-l facem acum pentru a salva fabrica este legat de incercarea de a rezolva problema participatiei coreene", ne-a declarat, sub protectia anonimatului, un inalt oficial de la Palatul Victoria.
„Daca reusim sa ajungem la o intelegere cu partenerul coreean, vom putea sa incercam sa gandim si altceva. Altfel nu avem ce discuta. Este singurul lucru pe care statul roman il mai poate face acum", a precizat sursa citata.
Astfel de negocieri s-au derulat si anii trecuti, sub guvernul Nastase.
Negociatorii romani s-au deplasat de mai multe ori in Coreea pentru a discuta soarta companiei la care Ministerul Industriei detine un pachet de 49% din actiuni si au fost foarte aproape de a cadea la o intelegere in trei: statul roman, lichidatorul coreean si un investitor european care intentiona sa preia activele de la Craiova.
„Ideea era ca, in conditiile in care noi ne intelegeam cu un investitor strain pentru o suma X, statul cumpara activele de la lichidator, la valoarea X, si le revindea imediat companiei interesate de Daewoo Automobile Romania (DWAR).
@N_P