Cursurile pe aceasta tema au inceput sa fie cautate abia din 2001 incoace. De atunci a devenit o afacere sa faci cursuri de negociere, considera Simona Podgoreanu, directorul de marketing al Departamentului de Formare Continua al Asebuss.
Cele mai populare sunt modulele de negocieri din cadrul cursurilor de vanzari, beneficiarii fiind mai interesati de investitiile care le aduc in mod direct venituri superioare.
Incet, incet, la companiile mari au inceput sa se ceara cursuri de negociere de la cel mai inalt nivel managerial pana la echipa de vanzari, observa Podgoreanu. „Clientul intern" poate sa fie si el vizat de catre beneficiarii de traininguri.
„Este o provocare la nivelul firmei sa faci sa conlucreze vanzarea cu productia". Acesta este un exemplu de caz pe care ni-l ofera directoarea de marketing, in care abilitatile de negociere sunt de mare ajutor.
„Din ce in ce mai multi clienti ai nostri renunta la puterea data de pozitiile ierarhice si bine structurate si trec pe pozitii orizontale, flexibile, adaptabile, in care oamenilor li se cere sa vanda si sa cumpere - atat decizie, cat si resurse", spune Costea Dumitrescu, partener la Gemini Consult, specialist in management si vanzari.
Managerii au observat, asadar, ca argumentul este mai eficient decat functia.
Beneficiarii cursurilor
Companiile multinationale nu mai sunt singurele care investesc in training. Foarte multi manageri si-au dat seama ca acesta nu este un cost, ci o investitie, explica Simona Podgoreanu.
Firmele romanesti, chiar si cele mici si mijocii, solicita, de asemenea, programe de training. Asebuss are acum in pregatire trei cursuri de negociere in domeniul imobiliar, farmaceutic si bunuri de larg consum - FMCG (Fast Moving Consumer Goods).
De la inceputul anului au mai existat inca doua cursuri pur